Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Шкільний гід: житомирський ліцей №1 єдиний серед шкіл працює за рейтинговою системою оцінювання

23.06.2021
Шкільний гід: житомирський ліцей №1 єдиний серед шкіл працює за рейтинговою системою оцінювання

Житомирський міський ліцей №1 – перший в рейтингу кращих загальноосвітніх шкіл  нашого міста  за результатами  ЗНО попереднього року.  За цим показником заклад входить  у  десятку  кращих шкіл України з-поміж 16 тисяч: десятий за результатами оцінювання з математики та третій – з української мови.

Окрім  того, що організація навчального процесу в ліцеї відрізняється від звичайної шкільної (конкурсний відбір,  заняття у формі пар тощо), заклад  ще й працює за іншою системою оцінювання – рейтинговою.  В її основі –  контроль і накопичення рейтингових балів за різну навчальну діяльність учня.

 Директор ліцею  Юрій Кошевич каже: рейтингова система допомагає не тільки об’єктивно оцінити  успішність засвоєння навчальних предметів учнями, а й певним чином активізує їх  діяльність.

Приміром, якщо ліцеїст пропускає якусь форму контролю, то він обов’язково  проходить її пізніше. «До прикладу, учень прохворів  два тижні, пропустив контрольну  чи самостійну роботу, він  її обов’язково напише…. Це  спонукає дітей шукати вихід із ситуації: самотужки повторити тему,  консультуватися з учителем…», -  розповідає заступниця директора закладу Ірина Блажиєвська.

Такий підхід, зі слів педагогів, мотивує дітей: вони звикають працювати систематично.  

Контрольна робота  може оцінюватися 30-ма балами,  самостійна – 15 - ма,   усні відповіді  - у 5 балів. Така градація дає можливість більш об’єктивно оцінити  досягнення учнів, адже бали за контрольну роботу вагоміші. В кінці ж навчального семестру  відповідно до спеціальної пропорційної  шкали   рейтинг  переводиться в 12-бальну систему. «100 балів пропорційно поділено на 12 частин, і відповідно кожна частинка відповідає  певному балу 12-бальної системи», - пояснюють в  ліцеї.

Заклад спрямовує діяльність на поглиблене вивчення предметів та профільну підготовку обдарованих учнів.  Серед  широкого спектра напрямків роботи - власна освітня програма,   вивчення спецкурсів за вибором. Зазначимо, що 30 авторських програм склали самі  педагоги ліцею. 

У  холі  навчального закладу стоїть символ, подарований його ж  випускником: мураха, що несе на собі діамант знань, символізує наполегливу працю ліцеїстів. А стіни закладу прикрашають картини, створені самими учнями.