Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

План сталої міської мобільності Житомира: результати та виклики

25.06.2021
План сталої міської мобільності Житомира:  результати та виклики

У рамках Майстерні міста  фахівці  управління транспорту розповіли про результати впровадження заходів Плану сталої міської  мобільності.  З  2019 року  документ  є  основою  для  транспортної політики міста.

Що зроблено для того, аби переміщення мешканців у  Житомирі  було  ефективним  в плані часу, комфорту, вартості  та спричиняло якнайменший негативний вплив на довкілля?

  • У  рамках  співпраці з  ЄБРР з  реалізації проєкту «Модернізація тролейбусного парку» КП ЖТТУ міської ради отримало та ввело в експлуатацію 50 тролейбусів виробництва «Белкоммунмаш». Загальна вартість проєкту  становить 12 млн євро, з яких 2 млн - грантових коштів.
  • Проєкт включає закупівлю тролейбусів,  будівництво лінії на Мальованку та будівництво нового  мийного комплексу.
  • Наразі розроблено зміни до мережі громадського транспорту, які передбачають збільшення випуску міського електротранспорту та оптимізацію роботи автобусних маршрутів. Також готується технічна документація на розробку нової комплексної схеми руху громадського транспорту Житомирської ОТГ
  • Комплексна схема руху громадського транспорту відкриває можливості для раціоналізації мережі міських маршрутів громадського транспорту, мережі зупинок громадського транспорту, підвищення ефективності використання рухомого складу, якості транспортного обслуговування мешканців міста.  До  її  розробки  долучені експертні організації - політехнічні та дорожньо-транспортні виші Києва, Харкова, Львова та ін.  

"Враховано пріоритетність саме електротранспорту в місті. Було проведено  обстеження пасажиропотоків у міському  транспорті, аналіз доступності громадського транспорту та дублювання маршрутів", - говорять в управлінні транспорту.

Представлено  також аналіз мобільності житомирян:

«У Житомирі 39%  жінок користуються тролейбусом, 56%  жінок -  автобусами та маршрутками, 5%   - трамваєм. Щодо чоловіків:  35,1% - тролейбусом, 60,8%  користуються автобусам та маршрутками, 4,1% - трамваєм».  

Індивідуальним автомобільним транспортом користуються 33,1 % водійок, 66,9% пасажирок, 10,7% жінок   віддають перевагу послугам таксі.  Щодо чоловіків: 83,8% користуються індивідуальним автомобільним транспортом як водії,  16,2 %  - як пасажири, 6,8 % - користуються послугами таксі».

Нагадаємо, що основними пріоритетами  Плану сталої міської мобільності  є посилення ролі громадського транспорту, безпека руху, стимулювання пересуватися пішки, велосипедний рух, впорядкування паркувального простору, зовнішнє сполучення міста.