Тролейбус на Мальованку. Хронологія проєкту
07.07.2021
Як усе починалося?
- 2018 рік – кредитний договір між ТТУ та ЄБРР.
- Кредит у 10 млн євро надано на модернізацію ТТУ, закупівлю 50 нових одиниць тролейбусів, будівництво нового миючого комплексу.
- 2019 рік – бонус до кредитного договору – грантові кошти у 2 мільйони євро на розбудову контактної мережі.
Які напрямки розглядалися?
- Опрацьовувалися два напрямки: Глибочиця та Мальованка.
- Від лінії на Глибочицю довелося відмовитися через відсутність тяглової підстанції. Вартість її будівництва в рази перевищувала б надані грантові кошти. Лишається Мальованка.
Які варіанти руху тролейбуса на Мальованку розглядалися?
- через вулицю Радивилівську;
- Троянівську через Подільський міст;
- через Героїв Пожежних;
- через вулицю Радонову.
Чому від інших довелося відмовитися?
- На вулиці Троянівській, так як і у Глибочиці, відсутня тяглова підстанція.
- На вулицю Радивилівську маршрут у зворотному напрямку пролягає через небезпечне Т-подібне перехрестя. Тролейбусу довелося б здійснювати аварійний поворот на вулицю Чуднівську. Більше того, довелося б встановлювати новий світлофорний об’єкт. Всі ці деталі здорожували проєкт.
- Вулиця Радонова також значно здорожчувала проєкт, так як знаходиться за півтора кілометра від підстанції (тоді як до першої опори на вулиці Героїв Пожежних – до 350 метрів). Більше того, по Радоновій довелося б майже у півтора рази збільшувати кількість опорних стовпів і, ймовірно, будувати нову тяглову підстанцію. Лишається один варіант - через вулицю Героїв Пожежних.
Чи вкладається будівництво лінії у надані грантові кошти?
- Так, більше того, економія становитиме 400 тис. євро.
Куди спрямують зекономлені кошти?
- На зекономлені кошти побудують другу виїзну групу з Депо №2 на Вітрука, 14 (наразі о 5:00 ранку розпочинається перший виїзд тролейбусів, їх одночасно виїжджає від 70 до 100 одиниць. Друга виїзна група дозволить удвічі зменшити час випуску електротранспорту на лінію, що забезпечить вчасний виїзд громадського транспорту у ранкові «години пік»).
- Збудують розворотне кільце на вулиці Львівській, що покращить мобільність тролейбусів, дозволить планувати короткі тролейбусні маршрути, збільшить маневреність електротранспорту під час виконання аварійних робіт.
А автобусні маршрути?
- Після запуску тролейбусу на Мальованку автобусні маршрути будуть переглянуті та перенаправлені на інші вулиці мікрорайону.
Важливо:
Прогнозований пасажиропотік тролейбусного маршруту на Мальованку - 4-5 тисяч у день, з них 25% пільговиків. За рік - близько 2 млн пасажирів.