Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Дерева як натхнення, сотні відтінків снігу і тільки українські пейзажі – про що говорить геній, який здатен розмалювати небо

12.11.2021
Дерева як натхнення, сотні відтінків снігу і тільки українські пейзажі – про що говорить геній, який здатен розмалювати небо

«Я  живу по чорному календарю (без свят та вихідних – ред.) все  своє свідоме життя після закінчення інституту. Я став на стезю справжнього серйозного мистецтва. Я стою перед мольбертом щоденно» - ділиться своїм графіком із житомирянами український живописець, народний художник України, геній сучасності Іван Марчук. Маестро жартує: 10 років я гастролюю по світу, і от дякую Житомиру,  що мене згадав. І я ось тут, радий, що мене дуже гарно зустріли.

Виставка колекції картин «Генотип вольності» Івана Марчука триватиме до 2-го грудня. У Житомирі вона представлена у Домі української культури.

«Іван Марчук увійде в історію, як людина яка створила свій стиль. Коли відвідуєш музеї світу, то в Чикаго, до прикладу,  наш митець представлений, як американський. Іван Степанович  точно буде українцем завжди, для нас ця енергія дуже важлива. Коли  спілкувався з ним, дізнався, що пейзажі він писав тільки в Україні, ось це мене найбільше вразило – це енергетика рідної землі», - сказав під час зустрічі з маестро міський голова Сергій Сухомлин.

Іван Марчук працює у власній унікальній техніці пльонтанізму: це дрібні переплетені (запльонтані) лінії, які зливаються в неймовірно деталізовані, окреслені образи. Сам маестро каже: «Я придумав цю техніку споглядаючи дерева. Це був листопад місяць, Чернігівщина, кругом гаї…. Я як подивився на фоні неба тої краси:  яка графіка, яка анатомія, яке мереживо кожної гілочки… Я так хочу зробити… І буквально в мить ця ідея реалізувалась. І так з’явився пльонтанізм».

Художник систематизував свої роботи в 11 творчих циклах на виставці "Генотип вольності". У Домі української культури представлено 60 полотен із циклів: "Голос моєї душі", "Пейзаж", "Портрет", "Цвітіння", "Натюрморт", "Біла планета 1", "Кольорові прелюдії", "Нові експресії", а також "Погляд у безмежність".