
Відповідно до статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян», який встановлює порядок подання, оприлюднення та розгляд електронних петицій, органи місцевого самоврядування розміщують петиції на офіційному вебсайті або на спеціалізованому вебресурсі.
Житомирська міська рада користується платформою e-Dem як офіційним ресурсом для оприлюднення поданих петицій та збору підписів під ними (https://petition.e-dem.ua/zhytomyr). Сервіс надано Житомирській міській раді для використання у співпраці із Фондом Східна Європа. Рішення «Про впровадження проєкту «Єдина платформа місцевої електронної демократії» в Житомирській міській об’єднаній територіальній громаді» прийняте на засіданні виконавчого комітету №1446 від 21.12.2019 (https://zt-rada.gov.ua/?doc_id=25230).
Діяльність платформи регулюється статтею 23-1 Закону України «Про звернення громадян» та статутом Житомирської міської об’єднаної територіальної громади від 23 квітня 2019 року № 1387 (статті 14-15).
Це забезпечує доступність петиції для громадян та можливість підтримати її шляхом підпису.
Щоб подати петицію, жителі Житомирської міської територіальної громади мають зареєструватися на платформі e-Dem та ідентифікувати свою особу через банківську систему ідентифікації від Національного банку України (Ощадбанк, Монобанк, ПУМБ та інші) чи BankID від Приватбанку (Банк Південний, Банк Конкорд, А-Банк), або за допомогою ЕЦП.
В електронній петиції має бути викладено суть звернення, зазначено прізвище, ім'я, по батькові автора (ініціатора) електронної петиції, адресу електронної пошти. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.
Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться у межах територіальної громади, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України.
Протягом двох робочих днів юридичний департамент Житомирської міської ради здійснює перевірку петиції на відповідність компетенції міської ради та відсутність заборонених законом закликів.
Відповідно до ст. 23-1 Закону «Про звернення громадян», електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.
У разі невідповідності електронної петиції встановленим вимогам, оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється автору (ініціатору) протягом двох робочих днів.
Електронна петиція оприлюднюється на платформі e-Dem упродовж двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).
Збір підписів на підтримку електронної петиції має тривати не більше двох місяців з дня оприлюднення петиції. Петиція вважається підтриманою, якщо зібрала 300 і більше підписів.
Всі жителі громади Житомира можуть підписати петицію. Для цього необхідно зареєструватися на платформі за допомогою банківської системи ідентифікації від Національного банку України (Ощадбанк, Монобанк, ПУМБ та інші) чи BankID від Приватбанку (Банк Південний, Банк Конкорд, А-Банк), або за допомогою ЕЦП.
Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів розглядається як звернення громадян відповідно до цього Закону.
Міський голова, секретар міської ради або заступники міського голови невідкладно, але не пізніше ніж через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку електронної петиції направляють її на розгляд до відповідного виконавчого органу міської ради, предметом відання якого є порушене автором петиції питання.
Виконавчий орган міської ради у термін 10 робочих днів після набрання петицією достатньої кількості голосів на її підтримку розглядає петицію, у разі необхідності готує проєкт відповідного рішення виконавчого комітету або міської ради, надає відповідь заявнику.
У разі визнання за доцільне викладені в електронній петиції пропозиції можуть реалізовуватися органом, якому вона адресована, шляхом відповідного рішення у межах його компетенції.
Виконавчий орган міської ради є суб'єктом подання проєкту рішення на розгляд виконавчого комітету міської ради або міської ради.
При розгляді проєкту рішення постійною комісією запрошується автор електронної петиції (у разі необхідності), залучаються фахівці, спеціалісти, інші особи виконавчого органу Житомирської міської ради та інших державних органів.
Розгляд електронної петиції, висновок або рекомендація постійної комісії щодо електронної петиції, проєкту рішення з питання, зазначеного в електронній петиції, здійснюється Житомирською міською радою на найближчому пленарному засіданні у порядку, визначеному Регламентом Житомирської міської ради.
Інформація про результати розгляду електронної петиції надсилається у письмовому вигляді автору електронної петиції, а також оприлюднюється на платформі e-Dem.